JAK PRACUJEMY, CO JEST DLA NAS WAŻNE?
Ze wszystkich standardów wdrożonych w naszym zespole najważniejsze są standardy dotyczące bezpieczeństwa. Nadrzędnym dokumentem określającym procedury wykonywania operacji lotniczych BSL oraz procedury postępowania w przypadku wystąpienia zdarzeń niezaplanowanych jest INOP (Instrukcja Operacyjna). Posiada ją przy sobie każdy zespół wykonujący operacje z użyciem BSL, jest zobowiązany ją znać i stosować każdorazowo podczas wykonywania swojej pracy.
Obowiązkiem każdego pilota BSL jest dokonanie przed wykonaniem lotu czynności gwarantujących bezpieczne wykonanie operacji – m.in. sprawdzenie sprzętu, wyznaczenie stref nalotu oraz stref bezpieczeństwa, poinformowanie właściwych służb o operacji, przypomnienie procedur awaryjnych.
Ponadto nasz sprzęt jest wyposażony w zaawansowane systemy lokalizacji oraz czujniki wykrywające przeszkody we wszystkich kierunkach. Gwarantuje to bezpieczeństwo infrastruktury naziemnej i zmniejsza ryzyko kolizji z budynkami i urządzeniami niemal do zera.
W sytuacji zwiększonego ryzyka nasz sprzęt może być wyposażony w automatyczne spadochrony.
Nasi piloci posiadają niezbędne kwalifikacje do wykonywania lotów profesjonalnych. Posiadają odpowiednie przeszkolenie i uprawnienia państwowe wynikające z przepisów ROZPORZĄDZENIA WYKONAWCZEGO KOMISJI (UE) 2019/947 z dnia 24 maja 2019 r. w sprawie przepisów i procedur dotyczących eksploatacji bezzałogowych statków powietrznych.
Kwalifikacje pilota głównego:
Nr Operatora BSL: POL2b6db7f8f37el
Uprawnienia BSL: A1/A3; NSTS-01; NSTS-05
Dodatkowo cały czas szkolimy się zdobywamy nowe kwalifikacje w zakresie wykorzystywania BSL w rozwiązywaniu zagadnień inżynierskich.
Każda operacja BSL, w ramach której realizujemy zlecenie, musi być wykonana w ramach wyznaczonych przez przepisy prawa krajowego oraz Unii Europejskiej. Przepisy te określają m.in. obowiązki operatorów oraz pilotów BSL względem Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej oraz innych organów, jak również wobec instytucji nadzorujących obiekty czy wydzielone przestrzenie powietrzne.
W zależności od stopnia skomplikowania zlecenia oraz terenu nad którym ma zostać przeprowadzona operacja BSL – procedura uzyskania autoryzacji odpowiednich organów może trwać od kilku minut do nawet kilku tygodni.
Zalecamy wcześniejszy kontakt z nami w celu analizy potencjalnych obostrzeń planowanej operacji BSL. Pozwoli to na zaplanowanie działań w terenie z odpowiednim wyprzedzeniem i buforem czasowym – niezbędnym do uzyskania ewentualnych pozwoleń na wykonanie lotu.
Wszelkie formalności wobec organów administracji państwowej oraz instytucji leżą po naszej stronie i nie muszą się tym Państwo zajmować.
Wszystkie naloty realizujemy sprzętem z zainstalowanymi modułami RTK, pozwalającymi na obliczenie przez algorytmy specjalistycznego oprogramowania fotogrametrycznego precyzyjnych środków rzutów zdjęć wykonanych w czasie pracy BSL. Dokładność pozycjonowania – w zależności od lokalizacji oraz zakłóceń jono- i troposfery osiąga wartości centymetrowe.
Ponadto – w zależności od rodzaju zlecenia oraz obszaru – korzystamy z założonej przez nasz zespół lokalnej osnowy referencyjnej – tzw. fotopunktów. Każdy fotopunkt zostaje precyzyjnie zmierzony przy pomocy ręcznych odbiorników GPS/RTK i stanowi element siatki referencyjnej dla późniejszej obróbki danych fotogrametrycznych.
Wszystkie chmury punktów, ortofotoplany, NMT oraz modele 3D posiadają zatem jakość odwzorowania, pozwalającą na dokonywanie pomiarów oraz inspekcji cyfrowych bez konieczności uciążliwych wizyt lokalnych.